پاسخگویی لحظه ای و سریع تقاضاهای مشتریان با هدف کسب رضایت آنها، همواره یکی از دغدغه های موسسات مالی و پولی بوده است که مدیران این گونه موسسات از راه های متعددی برای ارضای آن تلاش کرده اند. یکی از ابزارهایی که در این جهت به کار گرفته شده است، شبکه ی تلفن ثابت می باشد که با اختصاص بخشی از وقت یک نیروی انسانی درون شعبه یا واحد پاسخگویی تلفنی موسسه و یک شماره تلفن خاص انجام پذیرفته است.
بدیهی است که بخش اعظمی از نیازهای مشتریان به راحتی با اتصال آنها به بخش هایی از سیستم بانکداری موجود در موسسه قابل رفع خواهد بود. از جمله ی این موارد می توان به ارائه مانده حساب، گرفتن صورت حساب و …. اشاره کرد.
در مجموعه ی نرم افزاری بانکداری الکترونیک افق سامانه ی تلفن بانک تدارک شده است که در نقش ابزاری با هدف پاسخگویی سریعتر نیازهای اطلاع رسانی مشتریان قابل بکارگیری می باشد.